زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

فرصت های رشد زبانی در ماشین بازی
28 فروردین

فرصت های رشد زبانی در ماشین بازی

بازی کردن تجربه آموختن است. ماشین بازی جزء نظامدارترین بازی های دوران کودکی است. در خلال ماشین بازی رویدادهای طی می شود که مسیر حرکت در بزرگسالی را بنا می نهد.

بازی، واژه ای آشنا که با ابزار و همگروهی هایش شناخته می شود. کودکان در سنین مختلف از مدل های متفاوتی از بازی ها لذت می برند و با سبک های مختلفی از آنها ارتباط برقرار می کنند، اما آنچه در هر نوع بازی برای کودکان مهم است وسایل و محیط بازی است. کودکان دوست دارند با اسباب بازی های که برایشان آشناتر است و در برنامه های روزانه و محیط های واقعی ارتباط بیشتری با آنها گرفته اند بازی کنند.

واقعیت اینجاست که آنچه برای ما انسان ها به خصوص کودکان و خردسالان ایجاد هیجان یا حالتی از آرامش می کند، در هر موقعیتی مورد پذیرش و خواستنی است.

ماشین ها از جمله وسایلی هستند که در دنیای مدرن امروز خاطره سازی می کنند و تداعی گر احساسات زیادی هستند ؛ معمولا کودکان از ماشین سواری لذت می برند و هیجان زده می شوند، از این رو وقتی خودشان را جای راننده ماشین های کوچک بامزه می گذارند، از کلمات بزرگ منشانه استفاده می کنند و تخیلاتشان را به نمایش می گذارند، اینجاست که غرق در ذوق می شوند.

بازی ها چگونه باعث رشد زبانی می شوند؟

در حین بازی، کودکان می توانند اسامی اشیا، افعالی که افراد و اشیا انجام می دهند و نحوه توصیف آن را بیاموزند. آنها یاد می گیرند به دنبال وسایل بازی بگردند، آنها را کشف کنند و ببیند چه احساسی دارند.

کودکان در حین بازی یاد می گیرند که از کلمات در متن و در موقعیت های مناسب با لحن و حالت متفاوت استفاده کنند.

فایده استفاده از بازی ها در کلاس های آموزشی

در جریان کلاس های آموزشی استفاده از بازی های مختلف مثل ماشین بازی می تواند به دانش آموزان کمک کند تا تمام تلاش خود را برای یادگیری انجام دهند و از ادامه مسیر خسته نشوند، در طول بازی فرصت های مختلفی به وجود می آید که تمرین زبان در آن نهفته است مثل فرصت هایی برای گوش دادن به همسالان، صحبت کردن در موقعیت های مختلف بازی، بیان قوانین و ....

فواید نقش بازی کردن با ماشین ها

چپ و راست رفتن ها، بوق زدن ها و ایستادن پشت چراغ قرمز و .... فواید مختلفی مثل:

·        تقویت اعتماد به نفس

·        تقویت خلاقیت

·        بهبود بخشیدن به توانایی حل مسئله

·        رشد احساس مالکیت

·        آموزش مشاغل

·        تاثیر بر رشد مهارت های اجتماعی

·        آموزش قانون پذیری

·        ایجاد احساس تنوع طلبی در کودکان

·        آموزش اصول مختلفی از فیزیک و سرعت

·        رشد قوه تخیل کودکان

را به همراه دارد.

در مدرسه زندگی زنگ زبان زمان آنباکس اسباب بازی ها که می رسد، ستاره در چشمان همگان موج می زد. اینجا یعنی در زنگ زبان وسایل بازی با دقت نظر تخصصی از بهترین برند های اسباب بازی  تهیه می شود، زیرا ما در زنگ زبان به دنبال پرورش کودکان دوزبانه مهارت محور هستیم. 

در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی گزینه « تاثیر بازیگونه سازی در آموزش زبان  » اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید.

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام