زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

ضرورت وجود سبزیجات و میوه‌ها (گیاهان) در رژیم غذایی کودکان
21 اسفند

ضرورت وجود سبزیجات و میوه‌ها (گیاهان) در رژیم غذایی کودکان

✅‌ دارا بودن املاح و ویتامین‌های لازم برای رشد کودکان ✅ پیشگیری و رفع یبوست ✅ تقویت سیستم ایمنی ✅ تامین انرژی ✅ کنترل وزن ✅ پاکسازی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها

 

‌ دارا بودن املاح و ویتامین‌های لازم برای رشد کودکان.

سبزیجات با برگ‌های تیره، زیتون، توت، حبوبات (عدس و لوبیا) و میوه‌های خشک (زردآلو و انجیر) دارای آهن هستند.

همزمان با رشد کودک دریافت میزان کافی آهن مهم است. ویتامین ث در جذب آهن نقش ایفا می‌کند که می‌توان آن را از سبزیجاتی نظیر فلفل دلمه‌ای و میوه‌هایی مانند مرکبات و‌ توت‌ها تامین نمود.

پیشگیری و رفع یبوست

وجود فیبر در رژیم غذایی، حرکات بهتر روده‌ها و جذب سریعتر ویتامینها را سبب میشود که به دنبال آن مشکل یبوست برطرف خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی.

گیاهان حاوی ویتامین C و E هستند ️ تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف میوه ایمنی کودک را تقویت می‌کند و مقاومت بدن او را در مقابله با بیماری‌های مختلف افزایش می‌دهد.

تامین انرژی

سبزیجات و میوه‌ها نسبت به غذاهای امروزی که فرآوری شده‌اند انرژی پایدارتری برای کودکان دارند.

 

کنترل وزن.

میوه‌ها و سبزیجات کالری کمتری نسبت به غذاهای فرآوری شده دارند بنابراین مصرف آنها به کنترل وزن فرزند دلبند‌تان منجر می‌شود؛ میوه‌ها مواد مغذی اساسی را برای کودک شما تامین کرده و مانع از خوردن غذاهای ناسالم خواهد شد.

پاکسازی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها.

سبزیجات و میوه‌ها در از بین بردن سموم بدن و پاکسازی آن بسیار مؤثر هستند. آنها مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را تامین کرده و مشکلات بینایی، دیابت، گوارش و غیره را از کودک دور نگه می دارند.

Vتوجه: رژیم‌های غذایی که برای سلامت بدن یا کاهش وزن توسط بزرگسالان استفاده می‌شود برای بچه‌ها مناسب نیست. افزایش بیش از حد سبزیجات و کاهش مصرف چربی‌ها و انواع گوشت‌ها و لبنیات در رژیم غذایی کودکان نتیجه رشد قدی کمتری برای آنها خواهد داشت.

 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام