زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

فرصت های رشد زبانی و اهداف آموزشی در بازی قایم باشک
30 فروردین

فرصت های رشد زبانی و اهداف آموزشی در بازی قایم باشک

برترین اهداف آموزشی در موقعیت های متناسب برای رشد زبانی مهیا می شود، این ارتباط کلامی است که نشان دهنده رشد یک مهارت در کودکان است.

 

بهترین ملاک برای ارزیابی یادگیری و حصول آموزش در کودکان و خردسالان، بیان و ارتباط کلامی درست در حیطه مورد نظر است. زمانی که کودکان بتواند اصول آموزش دیده را در تجارب روزانه و ارتباطات خود به نمایش بگذارند، یادگیری به درستی اتفاق افتاده است.

بازی اصطلاحی آشنا در حوزه کار با کودک است، شاید در سالیان دور تنها مزیت شناخته شده بازی، در جهت سرگرم کردن کودکان بوده است، اما بر حسب گذر زمان و رشد علم و تحقیقات جدید ثابت شده که بازی تنها وسیله ای است که می تواند در تمام ابعاد کار با کودکان از جمله:

·        رشد مهارت های زبانی

·        رشد مهارت های ارتباطی و اجتماعی

·        افزایش عملکردهای اجرایی

·        تثبیت یادگیری

·        موفقیت در آموزش

·        آشنایی با اصول و قواعد

·        روان درمانی و .....

به کار بسته شود و از آن بهره برد؛ البته می بایست توجه داشت هر بازی در زمان مناسب، با اصول درست و مرتبط با هدف به کار گرفته شود.

بازی قایم باشک

بازی کودکان باید ساده و در حین حال جذاب و شور انگیز باشد؛ توجه داشته باشید زمانی که تصمیم به کار با کودکان داریم، بزرگترین قدم تامین هیجان و حفظ جذابیت برای کودکان است.

بازی قایم باشک یا  Hide and seek  یکی از بازی های جهانی و فراگیر جذاب است که ظمن برخورداری از هیجان لازم به شدت به رشد زبانی و عملکردهای اجرایی کودکان کمک می کند.

هم چنین در اجرای این بازی که بر محور پنهان و پیدا شدن استوار است می توانیم از داستان های کودکانه و آشنا مثل موش و گربه، پیتر خرگوشه، گرگ ناقلا و بره و یا جک و لوبیا سحرآمیز و تعریف نقش برای هر کدام از کودکان استفاده کنیم. با تعریف نقش ارتباط و مکالمات میان کودکان بیشتر از قبل خواهد شد.

فواید بازی قایم باشک

بازی قایم باشک با حس مدیریت زمان شروع می شود و در بطن بازی مشارکت، کنجکاوی، دقت و بررسی موشکافانه، تمایل به حفظ موقعیت، تمرین شکست و تلاش برای موفقیت به پیش می رود.

کلام و تفکر دو ابزار اساسی در هر بازی هستند، همزمان به کار برده می شوند، بازی به جلو حرکت می کند و در بطن بازی رشد مورد نظر اتفاق می افتد. بازی قایم باشک دستاوردهای مختلفی برای کودکان مهیا می کند، از جمله:

·        تمرین شجاعت

·        تقویت استقلال

·        تقویت تفکر جدایی

·        دیدگاه گیری (به موقعیت از جانب دیگران نگاه کردن)

·        کنترل احساسات

·        برنامه ریزی و اولویت بندی

·        تفکر انعطاف پذیر

·        سازمان دهی

·        تنظیم زمان شروع و پایان

همراه است.

با در نظر گرفتن تمام اصول علمی آنچه در مجموعه زنگ زبان مورد توجه قرار می گیرد، اصول اساسی کار با کودکان برای آموزش است. مدرسه زندگی زنگ زبان همواره در مسیر آموزش با استفاده از محوریت های اصلی کار با کودکان از طریق بازی های کاربردی و حفظ ارتباط در روزمرگی کار خود را به سمت جلو پیش می برد.

در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی گزینه « فرصت های رشد زبانی در ماشین بازی » اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید.

 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام