زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

چگونگی محیط آموزشی کودکان
24 خرداد

چگونگی محیط آموزشی کودکان

محیط بر مبنای ارتباط سازی و ایجاد حفظ امنیت برای افراد زمینه ساز تجربه های ماندگارتری هستند.

اصطلاح محیط به معنای واقعی چه فضایی را در برمیگیرد؟

هر آنچه در اطراف ما در حال رخدادن است بخشی از محیط اطراف ما را تشکیل می دهند.

تعامل انسان با محیط اطرافش یک تعامل دو طرفه است، هر چه قدر ریشه می دوانیم و قد می کشیم تاثیر سرشت و شالوده ذهنی ما که حاصل محیط رشد یافتگی و طرحواره هایمان است بر محیط بیشتر خواهد شد، اما واقعیت اینجاست که در مسیر قد کشیدنمان این فضای اطراف و محیط ماست که بر روح نانوشته و ذهن انعطاف پذیر ما شکل و جان می بخشد، از همین روست که محیط آموزشی اولیه کودک یکی از موثرترین محیط ها بر کودکان است.

آنچه منجر به داشتن یک حس دلپذیر و دوست داشتنی به محیطی می شود، داشتن احساس امنیت و گرفتن حس آرامش از آن محیط است.

اهمیت بررسی محیط های آموزشی به خصوص برای کودکان 3 تا 7 سال که در دوره پیش دبستانی به سر می برند، از آنجایی نشات می گیرد که کودکان در محیط هایی که می توانند روابط ایمن با بزرگسالان دلسوز و پاسخگو داشته باشند، جایی که احساس امنیت می کنند و در جایی که حس آزادی برای کشف و یادگیری دارند، بهتر یاد می گیرند. یک محیط کاملاً ساختاریافته می تواند به شما در رفع نیازهای کودکان در حین بازی و کارهای روزمره کمک کند.

طراحی فضای آموزشی متناسب با نیاز کودکان

بهترین محیط های آموزشی برای کودکان، محیط های حمایتی هستند. همواره می بایست به یاد داشته باشیم که طراحی یک آموزشگاه کودک نیاز به تفکر، زمان و برنامه ریزی دقیق دارد. زیرا کودکان ما حداقل 3 ساعت از روز را در برنامه آموزشی یک آموزشگاه می گذرانند. تحقیقات نشان می دهد که هر آنچه کیفیت محیط آموزشی بالاتر باشد، شکافی که میان آمادگی اولیه کودکان و مسیر پیشرفت آنان وجود دارد، کمتر می شود. واقعیت اینجاست که کودکانی که در سنین 2 الی 3 سالگی وارد آموزشگاه های کودک می شوند، آمادگی برای یادگیری ندارند و این کودکان بیشترین بهره را از محیط های آموزشی حمایتی می برند.

یک محیط حمایتی به خوبی سازمان دهی شده، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است. محیط های حمایتی پیام های مثبتی در مورد یادگیری به کودکان منتقل می کنند، پیام هایی که حاوی حس امنیت و تعلق هستند. ما به کودکانمان منتقل می کنیم که به این مکان تعلق دارند، می تواند به محیطی که در آن در حال یادگیری هستند اعتماد کنند، اینجا مکانی امن برای کاوش و آزمایش ایده های آنهاست، حتی می توانند گاهی تنها باشند.

محیط به عنوان سومین معلم بعد از والدین و مربیان شناخته می شود، یک محیط غنی آموزشی که با توجه به هدفمندی های اصولی توسط مربیان و متربیان آموزشی به درستی انتخاب و چیدمان شود، حس تعامل و یادگیری متقابل را در بخش بخش اجزا به کودکان منتقل می کند.

تعیین اهداف منجر به طراحی محیط تاثیر گذار و مطمئن می شود. هدف مدرسه زندگی زنگ زبان ایجاد فرصت یادگیری زبان دوم برای کودکان با در نظر گرفتن حس آزادی عمل، ارتباط گیری و پرورش یک شهروند جهانی است. هم چنین یکی از اصول حرفه ای زنگ زبان در نظر گرفتن شرایط کودکان مختلف در آماده سازی برای شروع یادگیری است. از همین رو برای تحقق اهدافمان دست به طراحی محیطی تعاملی و حمایتی زده ایم که شرایط به کودکان نحوه‏ی رفتار، چگونگی کاوش و یادگیری و لذت بردن را القا می کند.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی گزینه «استاندارد های امکانات کلاس های آموزشی کودک» اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید.

 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام