زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

کتاب خوانی
18 دی

کتاب خوانی

کتاب خواندن مغز را طوری تحریک میکند که تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو نمیتواند اینکار را انجام دهد چون مغز درگیر نوشته ها شده و اصطلاحا ورزش میکند.

خواندن برای فرزندتان - در هر سنی - رشد مغز را تقویت می کند و تنها چیزی که لازم است چند کتاب، انگیزه و کمی زمان است. یک کتاب را به کمک کودک انتخاب کرده و شروع به خواندن کتاب کنید. سعی کنید به عکس ها بیشتر از نوشته ها اهمیت دهید، به این صورت کودک کاملاً مجذوب داستان شده و سرگرم می شود.

تحقیقات انجام شده در سال 2008 نشان می دهد که چگونه کتاب خواندن می تواند از رابطه محکم بین والدین و کودک حمایت کند. مطالعه فرصت فوق العاده ای را برای شما و فرزندتان فراهم می کند تا باهم ارتباط برقرار کنید و یک راه خوب برای گذراندن وقت با کودک در یک روز پر هیجان است. بچه ها وقتی برایشان داستان خوانده می شود احساس امنیت می کنند. بعلاوه، والدینی که نگرش مثبتی نسبت به کتاب و مطالعه دارند به نوبه خود به فرزندان کمک می کنند تا سواد را به شیوه ای مثبت ببینند و به آموختن علاقه مند شوند.

 

 

شاید این سوال را از خود بپرسید که چگونه و از چه زمانی باید خواندن برای کودکان را شروع کرد؟

از همین امروز آغاز کنید! نوزادان، کودکان نوپا، پیش دبستانی ها و حتی کودکان بزرگتر همگی از گوش دادن به داستان لذت می برند. شما برای شروع به یک کتابخانه بزرگ پر از کتاب نیاز ندارید بلکه با کتاب های کوچکتر و کودکانه تر هم می توان شروع کرد.

برای خرید کتاب فراتر از فروشگاه فکر کنید؛ می توانید طیف گسترده ای از کتاب ها را در کتابخانه های محلی، دست فروش های کتاب، فروشگاه کتاب های دست دوم یا کتابخانه رایگان کوچک بیابید؛ حتی می توانید فرزندتان را تشویق کنید که از دوستانش کتاب قرض گرفته و به آنها قرض دهد.

برای نوزادان (زیر 6 ماه) کتابهایی که تصاویر ساده اما پررنگ یا روشن با تمایز رنگ زیاد دارند، مناسب تر است. همانطور که به کتاب ها نگاه می کنید با کودک خود صحبت کنید و طبق عکس ها برای او داستان بگویید. وقتی کودکان کمی بزرگتر می شوند (7 تا 12 ماه)، ممکن است بهتر باشد مجموعه کتاب های خود را به کتاب هایی با عبارات ساده یا فقط یک خط متن مرتبط با تصویر روی صفحه گسترش دهید.

 

 

برای کودکان 12 تا 18 ماهه ممکن است کتاب‌هایی با تصاویر کودکان دیگر در حال انجام کارهای روزمره جالب باشد. همین امر در مورد کتاب‌هایی که حیوانات، شخصیت‌های کارتونی یا صحنه‌های آشنای دیگری در آنها وجود دارد، صدق می‌کند. برای این گروه سنی، ممکن است به دنبال کتاب‌هایی بگردید که تصاویر دقیق‌تر و داستان ساده‌تر یا پیشرفت رویدادها داشته باشند. همانطور که کودک شما شروع به حرف زدن و در نهایت صحبت می کند، سعی کنید او را در آنچه در صفحه می بیند مشارکت دهید. به عنوان مثال، به یک عکس اشاره کنید و بپرسید "این چیست؟" یا اعلام کنید "این یک موز است!" تا فرزندتان را با کتاب درگیر کنید. سعی کنید کلمات فرزندتان را برای او تکرار کنید ("بله - شبیه یک گربه است، اما در واقع یک سنجاب است!").

 و در آخر یک نکته بسیار مهم: کتاب‌های زیادی برای خواندن وجود دارد، بنابراین سعی کنید زیاد غرق یک کتاب نشوید.

در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «کلاس های های تک» اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید.

 
    کتاب ترس از تاریکی / Who is afraid of dark
 
     کتاب رشد مرا ببین / Watch me grow book
 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام