زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

استانداردهای امکانات کلاس های آموزشی کودک
12 اردیبهشت

استانداردهای امکانات کلاس های آموزشی کودک

محیط غنی آموزشی فرصت های یادگیری را وسعت می بخشد. برای فراهم کردن یک آموزش سیستماتیک به کودکان باید امکانات متناسب و هدفمند طراحی و مهیا شود.

یادگیری و آموزش بزرگترین حقی است که در طول دوران بشریت، انسان ها به آن دست یافته اند.

عشق می تابانیم و زمین را شخم می زنیم، آب پاش امید را بر میداریم و هر روز به بذرمان سری می زنیم، چون ما به انتظار نهالی پربار و شاداب نشسته ایم.

همه ما بر این آگاهیم که کودکان بذرهای دست نخورده ای هستند که برای بارور شدن نیاز به فراهم نمودن شرایط دارند.

کودکان لوح سفیدی هستند که ما دست نوشته هایمان را بر روی آنها به یادگار می گذاریم و از همین رو است که بهترین و ارزشمندترین زمان برای کسب مهارت و شروع آموزش از اوایل کودکی است.

به طور کلی باید به این موضوع اشاره کرد که برای ایجاد یک فضای آموزشی بهینه و مطلوب، نیاز به نگاهی تحصصی و علمی می باشد؛ حال اگر پای آموزش به کودکان در میان باشد این نگاه ریزبینانه تر و حرفه ای تر خواهد شد.

ساختار و امکانات آموزشی کودکان

اولین قدم در زمینه آموزش به کودکان فراهم ساختن شرایط و امکانات مطمئن و متناسب برای آنهاست. طراحی و فراهم نمودن امکانات آموزشی باید با توجه به این نکته باشد که چه کسی و چگونه می خواهد از کلاس های آموزشی استفاده کند.

استاندارهای محیط های آموزشی

فضای آموزشی می بایست متناسب با سن، جنسیت، توانایی فیزیکی و ملاحظات فرهنگی همه مراجعان و فراگیران انتخاب و طراحی شود. بر همین اساس استانداردهایی وجود دارد که باید اجرایی شود:

·        در نظر گرفتن فضای لازم در جهت تفکیک بندی کلاس ها و سایر بخش های آموزشی مثل: اتاق بازی، کلاس های آموزشی متناسب با گروه بندی سنی، فضای آزاد برای ارتباط با محیط، آزمایشگاه و محیط پژوهش

·        در نظر گرفتن ساختار مناسب هر کلاس از نظر میزان نور، تهویه، سیستم گرمایشی و ......

·        ورودی ها و خروجی ها باید به گونه ای باشد که در موقع اضطراری همه افراد مجموعه از جمله پرسنل و دانش آموزان بتواند به صورت ایمن خارج شوند.

·        ساختار و اجزای کلی در کلاس ها از جمله مبلمان و صندلی، وسایل بهداشتی، تخته های هوشمند و سیاه باید به طور منظم نگهداری شود.

·        خدمات بهداشتی دقیق برای ارائه در زمان و شرایط مختلف مثل بیماری های همه گیر

·        نتظیم برنامه تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای کودکان با توجه به تامین مواد ضروری برای رشد کودکان

·        فراهم نمودن ابزار آموزشی که متناسب با فناوری های جدید قابلیت به روز شوندگی، ارتقا و دگرگونی داشته باشند

·        استفاده از ابزارهای ثابت مثل صندلی، تخته، میز و ..... که از نظر اندازه، ایمنی، جذابیت متناسب با سن کودکان و خردسالان باشد.

·        استفاده از متریال نرم و حجیم برای سطح زمین و کلاس های آموزشی کودکان

·        حفاظ و نرده های ایمن و همراه با الگوی آموزشی در مسیر رفت و آمد کودکان

 

 

مدرسه زندگی زنگ زبان که بر مبنای الگوی اولیه مرکز انستیتو آلمان و با توجه به فرهنگ و شرایط جامعه ایرانی طراحی و بومی سازی شده است، با در نظر داشتن تمام استانداردهای آموزش کودک سعی داشته است با نگاهی موشکافانه و ریزبینانه امکانات آموزشی به روز را در طراحی مجموعه و اجزای آموزشی رعایت کند تا هر وسیله خود الگوی برای آموزش باشد.

ما در مجموعه زنگ زبان شعار خود که فراتر از زبان بیاموزیم را عملی کرده ایم، از این جهت تمام امکانات آموزشی به صورت هدفمند و با اصول روانشناسی و متناسب با استانداردهای آموزشی تهیه و به روز می شود.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی گزینه « کلاس های های تک » اطلاعتی در این مورد کسب نمایید.

                    تابستان در زنگ زبان
 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام