زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

تاثیر بازیگونه سازی در آموزش زبان
19 اردیبهشت

تاثیر بازیگونه سازی در آموزش زبان

بازیگونه سازی در آموزش منجر به ایجاد انگیزه مداوم در کودکان می شود. بازیگونه سازی باعث می شود که مباحث دشوار در خلال بازی به گونه غیرمستقیم منتقل شود.

مداومت کلید اصلی ماندگاری است. تداوم و مداومت پیش نیاز به نتیجه رسیدن و نیازمند ایجاد انگیزه است. برای حصول در امر آموزش باید بتوانیم انگیزه های بیرونی را به خوبی تقویت کنیم تا کودکان به خوبی به ایجاد انگیزه درونی برسند.

ایجاد انگیزه بیرونی می تواند راهی باشد برای رسیدن به یک انگیزه درونی همیشگی، معجزه ای نورانی در لوح سفید کودکانمان که باعث شود آنان محرک آموزش باشند. بزرگترین دستاورد در امر آموزش زمانی به دست می آید که کودکان انگیزه بیرونی متربیان آموزش باشند.

طبق پژوهش ها و شواهد تجربی بازی محور بودن آموزش یک انگیزه بیرونی صحیح و کارآمد است که باید به طریق درست و همراه با ساختار به جلو حرکت کند.

بازیگونه سازی چیست؟

بازیگونه سازی یا گیمیفیکیشن به فرآیندی گفته می شود که منطق و اصول بازی در محیط‌هایی استفاده می شود که برای آن تعبیه نشده‌اند؛ به عنوان مثال، وقتی مربی بازی‌هایی را طراحی می‌کند تا دانش‌آموزان در خلال انجام آن‌ها مباحث را بهتر یاد بگیرند، بازی‌گونه‌سازی رخ داده است.

منطق بازی محور بودن آموزش

واقعیت از آنجایی شکل می گیرد که به هر کلاسی که با یک اسباب بازی همراه باشد بازی محور نمی‌گویندکلاس بازی محور باید از ویژگی‌هایی مانند هدفمندی، مشارکتی بودن، تشویق به همکاری و مشارکت دسته جمعی، کنش‌گری و تسلط کودک بر فعالیت‌هایش، شادی و سرگرمی، آموزشی بودن و انتخاب بازی‌های مناسب برای کلاس برخوردار باشد. بازی‌هایی که در کلاس های بازی محور اجرا می‌شوند، باید ساختارمند انتخاب شوند و دانش‌آموزان را تشویق به همکاری و مشارکت دسته جمعی کند. همچنین، بازی‌ها باید به دانش‌آموزان کمک کنند تا کنش‌گری و تسلط بر فعالیت‌هایشان را بهبود بخشند و با شادی و سرگرمی یاد بگیرند.

اصول انتخاب بازی برای بازیگونه سازی

بازی محور سازی در آموزش به معنای استفاده از بازی‌ها و فعالیت‌های بازی محور به عنوان یک ابزار آموزشی در کلاس می باشد. در روش بازیگونه سازی، بازی‌ها بر اساس مشکلات و نیازهای دانش‌آموزان و هم چنین نوع و هدف مطلب آموزشی طراحی می‌شوند و به کودکان اجازه می‌دهد تا به طور غیر مستقیم یاد بگیرند. بازی ها در امر آموزش، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا با افزایش آمادگی ذهنی، بهتر یاد بگیرند.

انواع و فواید کلاس های بازی محور

 در روش بازی محور، بازی‌های آموزشی مانند بازی‌های کلمه‌پردازی، بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی‌های تعاملی و بازی‌های مسابقه‌ای می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، هم چنین عناصر بازی مانند رقابت، جوایز، سطوح، امتیازات و... به عنوان ابزاری برای افزایش انگیزه و تشویق کودکان به یادگیری مطرح می‌شوند.

در روش بازی محور، کودکان با انجام فعالیت‌های بازی‌مانند، بهبود مهارت‌های خود را تجربه می‌کنند و با افزایش سطح بازی، به مراحل پیشرفته‌تری از یادگیری دسترسی پیدا می‌کنند. بازیگونه سازی در آموزش مجازی نیز می‌تواند مفید باشد و به دانش‌آموزان کمک کند تا درگیری بیشتری را با کلاس احساس کنند.

اهداف مجموعه آموزشی زبان دوم زنگ زبان، بازیگونه سازی به روش ساختارمند و تکلیف مدار است. در مدرسه زندگی زنگ زبان آموزش ها به صورت اصولی و بر مبنای مفاهیم بازی هدایت و به پیش می رود.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی گزینه « فرصت های رشد زبانی و اهداف آموزشی در بازی قایم باشک » اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید.

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام