زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

آیا یادگیری زبان با دیدن تلویزیون درست است؟
13 دی

آیا یادگیری زبان با دیدن تلویزیون درست است؟

چرا تماشای زودهنگام تلویزیون و تماشای صفحه نمایش برای کودکان مشکل ساز است؟

ممکن است بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد

این مطالعه نشان داد که مغز این کودکان در سنین پیش‌ از دبستان، کمتر از مهارت‌های زبانی و سوادآموزی پشتیبانی می‌کند. محققان می گویند که با توجه به این مطالعه، نتیجه گرفتند که قبل از 5 سالگی - زمانی که شبکه های مغزی به سرعت در حال توسعه هستند - احتیاط در مورد زمان تماشای تلویزیون ضروری است.
ممکن است باعث تاخیر در گفتار و زبان بیانی کودک شود
طبق تحقیقات سال 2017، قرار دادن خردسالان در مقابل تلویزیون یکی از دلایل مهمی است که رشد زبان آنها را به تاخیر می اندازد. این تاخیرات به این دلیل است که کودکان به هر آنچه از تلویزیون می‌آید،  گوش می‌دهند و عمل می کنند و به‌جای مشارکت فعال با والدین، اطلاعات غیرفعال را دریافت می‌کنند. این باعث می شود که رشد زبان آنها گاهاً به تاخیر بیافتد و یا برای مدت کوتاهی متوقف شود.
ممکن است بر  ساعات خواب کودک تأثیر بگذارد
AAP می گوید افزایش قرار گرفتن در معرض رسانه در اوایل دوران کودکی با دقایق کمتر خواب در شب مرتبط است. علاوه بر این، AAPاشاره می کند: کودکانی که در هنگام عصر در معرض رسانه و تلویزیون قرار می گیرند، مدت زمان خواب کمتری نسبت به کودکانی که عصرها در معرض صفحه نمایش قرار نمی گیرند، دارند.
در عوض چه کاری می توانید انجام دهید؟
اغلب، والدین وقتی برای انجام کاری، به زمان بی‌وقفه نیاز دارند، کودکان را جلوی تلویزیون می‌گذارند و معمولاً متوجه نمی شوند که حتی کودکان بسیار کم سن می توانند یاد بگیرند که بدون نظارت بزرگسالان برای مدت کوتاهی خود را سرگرم کنند. اینکه به کودک خود اجازه دهید یاد بگیرد چگونه با اسباب بازی ها، کتاب ها و سایر فعالیت ها سرگرم شود ایده خوبی است و انجام این کار باعث رشد ذهنی و خلاقیت آنها می شود!
برای کمک به تقویت مغز، زبان و رشد اجتماعی، زمان بیشتری را به بازی، خواندن و فعالیت بدنی با کودک خود اختصاص دهید و همانطور که بزرگتر می شوند، یاد بگیرید که بین زمان تلویزیون و زمان بازی تعادل برقرار کنید. کودکان با گوش دادن و تعامل با بزرگسالان و همسالان خود زبان جدید را بهتر و سریع تر یاد می گیرند، در واقع با صحبت کردن و تعامل واقعی با افراد واقعی، مهارت های زبانی خود را توسعه می دهند.
کودکان خردسال از بدو تولد نیاز به شنیدن کلمات و گفتگو با افراد دارند که تجربه بسیار متفاوتی از نشستن در مقابل یک صفحه نمایش است و مطالعات نشان داده است که برای کودکان زیر 2 سال، تماشای تلویزیون حتی برنامه های باکیفیت در واقع رشد زبان را به تاخیر می اندازد. یک نظرسنجی در سال 2009 از والدین کودکان 5 ساله و کمتر نشان داد که تنها نیمی از آنها گفتند که قطعاً درست است که تلویزیون جایگزین تعامل با یک شخص واقعی نیست(که درست است!)  اما یک سوم والدین گفتند که احتمالاً یا قطعاً درست است که تلویزیون به همان اندازه برای رشد زبان مفید است. (نه کاملاً ...)

در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی گزینه « تفاوت یادگیری و فراگیری در آموزش زبان » اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید. 

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام