زنگ زبان به دنبال ساختن پلی فرهنگی میان ایران و دیگر ملت هاست؛ پرورش شهروند جهانی و کودکان کنجکاو، خلاق و با انگیزه اهداف اصلی این مجموعه است. یادگیری مادام العمر و کسب مهارت های زندگی و سازگاری با تغییرات در محیط های مختلف، تقویت احساس رقابت و هدف مشترک و برقراری ارتباط موثر با جامعه از دیگر اهداف این مجموعه است . امیدواریم بتوانیم به تربیت نسلی نو با تعاملی بهتر با جهان کمک کنیم.

پانسیون های متناسب با سن

پانسیون های متناسب با سن

پانسیون 3 تا 4 سال

یکی از سخت ترین موقعیت های مواجهه و آموزش برای کودکان بحث ارتباط سازی اولیه و همراه کردن کودکان با فضای آموزش و یادگیری است. کودکان معمولا اولین بار در بازه سنی 3 تا 4 سال جامعه آموزشی را تجربه می کنند و کار به دشواری زمانی است که جنین برای اولین بار از دنیای امن خود چشم به جهان رنگارنگ آدم بزرگ ها باز می کند. 

در این بازه سنی کودکانی که تمام دنیایشان به بازی های خودمحورانه و غیرهدایت شده خود محدود بوده است و تکیه گاه امنشان حضور یک مراقب همیشگی بوده است، حالا پا به دنیای دیگری گذاشته اند، اکنون نوبت آن است که با همسالان خود ارتباط برقرار کنند و طبق یک چارچوب مشخص تری حرکت کنند.

در مدرسه زندگی زنگ زبان، پانسیون 3 تا 4 سال با این هدف برگزار می شود که کودکان خوب و نازپرورده خانواده تبدیل به شهروندانی اجتماعی جامعه شوند و همزمان با یادگیری زبان دوم مهارت های ارتباطی و اجتماعی را به خوبی یاد بگیرند.

از آن جهت که کودکان در پانسیون 3 تا 4 سال برای اولین بار است که در جریان آموزش مستقل قرار می گیرند، صبوری یک اصل اساسی برای به نتیجه رسیدن و دستاورد قابل توجه است.

کودکان در این دوره ابتدا دستاوردهای اجتماعی و مهارت های ارتباطی خود را به نمایش می گذارند. آنها در این مسیر با کمک مربی و تسهیل گر و همراهی مستمر خانواده ها با توجه به فضای کاملا آکادمیک و انگلیسی زبانی که در مدرسه زندگی زنگ زبان طراحی شده است و در سایه نقش آفرینی و استفاده از حواس پنچ گانه دستاوردهای زبانی خود را در طول مدت آموزش به نمایش می گذارند.

 

پانسیون 4 تا 6 سال

در تکاپوی قد کشیدن هایمان همان طور که انگار بر چشم به هم زدنی بزرگتر می شویم؛ نهال وجودیمان تبدیل به درختی تنومند تر می شود، توانمندیمان خودنمایی می کنند و پا به عرصه رقابت و انتخاب می گذاریم.

کودکان ما که در برهه ای از زمان برای اینکه لحظه ای بتوانیم آنها را تحت آموزش غیرمستقیم قرار دهیم، ساعت ها وقت می گذاشتیم، امروز وارد مرحله ای شده اند که خودشان نوع آموزششان را انتخاب می کنند و همراهی آنهاست که مسیر فراگیری و آموزش را برای ما مهیا می کند.

در مدرسه زندگی زنگ زبان بعد از طی کردن و پشت سر گذاشتن دوره های مادر-کودک و دوره 3 تا 4 سال، کودکان  وارد دوره 4 تا 6 سال می شوند.

در این بازه سنی کودکان ما نسبت به دوره های قبلی بسیار آموزش پذیرتر هستند و با توجه به توانمندی و نیاز کودکان آموزش ها به سمت آموزش های گروهی و مشارکتی پیش می رود. هدف اصلی مجموعه زنگ زبان برای این دوره پرورش شهروند جهانی است، که با توجه به تقویم آموزشی و تکنولوژی آموزشی که متناسب با سن کودکان مهیا شده است، محقق می شود.

آموزش ها در دوره 4 تا 6 سال بر اساس هوش 9 گانه گاردنر و کاملا متنوع و چند بعدی طراحی می شوند و مجموعه زنگ زبان این دوره را به گونه پایه ریزی کرده است که کودکان ما در محیط یکپارچه انگلیسی زبان تبدیل به کودکان شادتر و باهوش تری شوند.

محتوای آموزشی دوره 4 تا 6 سال، محتوای است که در آن کاوشگری و ارتباط سازی با محوریت آموزش زبان پی ریزی می شود.

از طرف دیگر نیز باید به این نکته توجه کرد که محتواهای برنامه ریزی شده در این دوره، محتواهای فرهنگی هستند که منطبق با تقویم فرهنگی که بر اساس رویدادهای فرهنگی بین الملل مشخص شده است، طراحی شده اند و در جهت عملی تر شدن این محتواها در طول دوره ی 4 تا 6 سال گردش های تفریحی و علمی اجرا می شود که آموزش را به مرزهایی فراتر از کلاس می کشاند و کودکان به خوبی محیط پیرامون خود را کنکاش می کنند.

یک دیدگاه بنویسید

ورود به کلاس
ثبت نام
اینستاگرام